lördag 2 maj 2009

Äntligen vår


Nu har det varit riktigt varmt några dagar. Vi i Kustorterna var ansvariga för majbrasan i Ljusne i år igen. Fint väder, mycket folk. Sossarne hade sin kampanjvagn där och S/L-hockey sålde korv och hamburgare, Folkets Husföreningen och Badföreningen sålde kaffe och lotter. Alexandra Gard höll vårtal, PRO-kören sjöng och en dam läste dikt. Senare sjöng en tjej några låtar till inspelad musik. Hon hade verkligen en fin pipa.
Själv fungerade jag som "komframochsäj" och allmän koordinator. Vi får väl se vad lokalblaskan skriver. Redan har det gnällts att fyrverkeriet var dåligt. Kostade 3.500:- så såå dåligt kunde det väl inte vara. Vi skickade upp rispappersballonger också, som seglade iväg i vårvinden. Jag och många med mig tyckte det var en lyckad kväll.
I övrigt har Barbro börjat komma ut och träningsgå efter den långa vintern, då hon bara vistats inomhus. Det går bättre och bättre men yrsel och benvärk kvarstår. Den 19/5 ska hon i varje fall till neurologen och då hoppas vi på svar och bot.
Första maj firade vi, Barbro, Gunbritt, Majvor, Thomas och jag vid Fejan-stenen i Ljusne. V i Söderhamn firade inte Första maj utan skulle åka till Bollnäs. Det tyckte vi var lite svagt så då firade vi själva. Är man medlem i ett arbetarparti så ska man fira på något sätt. Vi drack kaffe och åt mackor och småpratade om ditt och datt i en dryg timme. Perfekt tyckte alla.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej farfar, det var ett tag sen vi hördes av. Har varit jätte orolig för farmor, fast pappa informerar mig nästan dagligen om vad som sker. Tänka sig att jag skulle hitta din blogg, nu är du inte ensam längre :)
Jag har precis kommit hem från Eskilstuna där jag har varit och extra jobbat lite hos pappa. Det är hårda bud måste jag säga. Familjen hälsar och båda jag & isabella vill komma och hälsa på.

Vi hörs!
mvh

Kevin