tisdag 16 december 2008

Väderbekymmer

Det har varit lite struligt med vädret ett tag. Blötsnö, regn, tolv minus, blåst, allt i en enda röra. Så nu har jag kört snöslunga några dagar för att få undan det mesta. När det var klart så rasade all snö från taket, så det var att börja om igen. Idag upptäckte jag att snön hade lossat fästet på antennen till det mobila bredbandet. Då blev det att fixa det problemet för det är ju vår kontakt med världen. En dag var det strömavbrott så nog är det tur att vi har vedspis och braskamin. Men det var tråkigt att sitta i mörkret och försöka läsa till ljuset av ett stearinljus.
Inte nog med det; Barbro har varit inlagd på sjukhuset för rosfeber men är hemma nu igen. Jag försöker avlasta henne men hon kan ju inte hålla sig lugn utan man får bromsa. Huvudsaken att hon blir bättre.
Nu ska jag ut med hunden. Nu på kvällen använder jag pannlampa och det funkar jättebra. Återkommer med fler nyheter när jag blir ledig. Det händer mycket nu i politiken, som jag gärna vill kommentera.
Lasse a

Inga kommentarer: